Παρουσία της Π.Ο.Α.Σ.Α. στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής για το Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο

Παρουσία της  Π.Ο.Α.Σ.Α. στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής για το Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο
Τελευταία ενημέρωση 27/04/2016

Παρουσία της ΠΟΑΣΑ στη Βουλή  την 26-4-16 στη συζήτηση του Ν/Σ «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων».H Κυβέρνηση κατέθεσε το ανωτέρω νομοσχέδιο στη Βουλή και την 26-4-16 κάλεσε τους Κοινωνικούς φορείς  για να εκφράσουν τις απόψεις τους. Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ότι το εν λόγω  νομοσχέδιο δεν αποτελεί ουσιαστική μεταρρύθμιση για επίλυση του ασφαλιστικού συστήματος γιατί δεν υπακούει σε αρχές και κανόνες, όπως είναι η αρχή της ισότητας, της αναλογικότητας, της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος και της αλληλεγγύης των γενεών, ενώ παράλληλα η συσσωρευμένη ύφεση, η ανεργία, το psi, η απουσία σχεδίου αξιοποίησης της περιουσίας των Ταμείων, η ανεπάρκεια στιβαρού μηχανισμού είσπραξης των εισφορών, οι «ετερόκλητες» ενοποιήσεις Ταμείων, η γνωμοδότηση του ελεγκτικού συνεδρίου περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου κλπ., αποτελούν σοβαρούς ανασταλτικούς παράγοντες στην επιτυχία του εγχειρήματος. Με το παρόν νομοσχέδιο γίνονται «σαρωτικές» ενοποιήσεις Ταμείων, ισοπεδώνονται και «κατεδαφίζονται» και τα τελευταία «οχυρά» σε κεκτημένα δικαιώματα και η σύνταξη πλέον λαμβάνει επιδοματική μορφή.
Επί μέρους ρυθμίσεις του Ν/Σ, που δημιουργούν ειδικότερα προβλήματα στον Κλάδο μας είναι κυρίως αυτές που αφορούν την υπαγωγή μας στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ, άρθρο 3),  η αποσύνδεση ως προς  την αναπροσαρμογή των συντάξεων των αποστράτων, από το ύψος των αντιστοίχων μισθολογικών αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών (καταργούνται οι στρατιωτικές συντάξεις, άρθρο 14), η απουσία πρόβλεψης συμμετοχής εκπροσώπων  των αποστράτων των Σ.Α. και των εν    ενεργεία, στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.ΚΑ.), που συστήνεται  ως συμβουλευτικό όργανο των Υπουργείων Υγείας, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τη χάραξη των εθνικών πολιτικών, η καθιέρωση πολλών ταχυτήτων συνταξιούχων, οι ιδιαίτερα δυσμενείς διατάξεις για τις συντάξεις χηρείας, τα ποσοστά αναπλήρωσης και τις συντάξεις  αναπηρίας (άρθρο 11),  η απώλεια της αυτοτέλειας του ΤΕΑΠΑΣΑ και οι μειώσεις από εισφορές στην   ακίνητη περιουσία του ΜΤΣ-άρθρ. -47-.
Ο  Α΄ Αντιπρόεδρος της  Π.Ο.Α.Σ.Α., Αντιστράτηγος ε.α. και επίτ. Υπαρχηγός ΕΛ.ΑΣ. κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ παρουσία και του Β΄ Αντιπροέδρου Υποστράτηγου ε.α. κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΠΕΤΤΑ     κατά την εισήγησή του στη Βουλή ανέδειξε ενώπιον των αρμοδίων Υπουργών, των Βουλευτών και των λοιπών κοινωνικών φορέων, τα σημαντικά ζητήματα, που μας απασχολούν και δεν διασφαλίζονται με το παρόν Ν/Σ: Παραθέτουμε σύνοψη της ομιλίας του:
 «..Σήμερα με τη συζήτηση αυτού του νομοσχεδίου ζoύμε την εξέλιξη των διαφόρων φάσεων μιας προδιαγεγραμμένης πορείας.
Η ισοπέδωση και οι ανατροπές των κεκτημένων είναι πλέον καθεστώς. Το παρόν νομοσχέδιο δεν αποτελεί εξαίρεση αυτού του κανόνα. Ο κανόνας είναι όσο η κρίση βαθαίνει, επιλέγεται πάντα η εύκολη λύση, της μεταφοράς των  βαρών στους «συνήθεις ύποπτους», που είναι οι μισθωτοί και συνταξιούχοι. Στο πλαίσιο  ισοπεδωτικών πολιτικών, ιδιαίτερη δυσμενής  μεταχείριση  επιφυλάσσεται  στα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως και των Ενόπλων Δυνάμεων, στην ενέργεια και αποστρατεία. Στην ίδια γραμμή πλεύσης εισάγονται ρυθμίσεις ανάλογες με εκείνες που  αποτέλεσαν περιεχόμενο του αντισυνταγματικού Ν.4093/2012, με τον οποίο  επιβλήθηκαν, ειδικά στους αποστράτους, διπλές περικοπές. Όλα αυτά  είναι η   επιτομή της απαξίωσης και προσβολής της αξιοπρέπειας των στελεχών μας, γεγονός που αναγνωρίστηκε με τον πλέον εμφατικό τρόπο με τις αντίστοιχες αποφάσεις  του Σ τ Ε  και του Ελεγκτικού Συνεδρίου…
Η πολιτεία, παρά τις  κατά καιρούς  δεσμεύσεις της, με παρελκυστική τακτική και αόριστη υποσχεσιολογία, αρνείται να εφαρμόσει  τις αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων στην ολότητά τους, παρότι δεν αφήνουν κανένα περιθώριο διαφορετικής ερμηνείας.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι «ετερόκλητες» ενοποιήσεις Ταμείων. Έτσι  ένα υγιές και νοικοκυρεμένο Ταμείο των Σωμ. Ασφαλείας, όπως  ήταν  το  ΤΕΑΠΑΣΑ, εντάχθηκε με το τρίτο μνημόνιο, στο ΕΤΕΑ. Επιμένουμε στην αυτοτέλεια του Ταμείου και στη δημιουργία Ασφαλ. Πυλώνα Ενόπλων Δυνάμεων και Σ. Α.
Με τις ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου  υλοποιούνται οι φάσεις μιας προσχεδιασμένης πολιτικής, με  μεθοδευμένα βήματα. Ειδικότερα:
    (1)Ένταξη απάντων (εν ενεργεία και αποστράτων)-με το  'Αρθρο 4-  στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, πράγμα που  σημαίνει ότι διαγράφεται ο διακριτός ρόλος των στελεχών των  Ενόπλων Δυνάμεων  και  των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα, τους ειδικούς νόμους και τις αποφάσεις του ΣτΕ. Στη ρητορεία της Κυβέρνησης ότι νομοθετεί χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις, απαντούμε με τα λόγια του Αριστοτέλη «Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων»……... Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν είναι Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης και συνεπώς δεν πρέπει ενταχθεί στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (νυν ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), υπενθυμίζω δε, ότι, ήδη, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του ν.3865/2010. ….Προαπαιτούμενο άλλωστε του 3ου μνημονίου είναι η ενοποίηση ΜΟΝΟ των Ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης, χωρίς οποιαδήποτε μνεία στο Δημόσιο τομέα. …………..
    (2) Στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.ΚΑ.)- συμβουλευτικό όργανο των Υπουργείων Υγείας, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τη χάραξη των εθνικών πολιτικών, ενώ  συμμετέχουν εκπρόσωποι  όλων των εργατοϋπαλληλικών, συνταξιοδοτικών και επιχειρηματικών φορέων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΣΕΒ - ΣΕΤΕ, ΕΣΕΕ - ΓΣΕΒΕ, ΚΕΔΕ, Δικηγορικοί Σύλλογοι, Τεχνικά Επαγγελματικά και Οικονομικά Επιμελητήρια, φορείς πολιτικών συνταξιούχων),δεν συμμετέχουν εκπρόσωποι των αποστράτων των Σ.Α. και των εν  ενεργεία στελεχών……….
    (3) 'Αρθρο 14 Αναπροσαρμογή συντάξεων-προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων-. Οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου με τις οποίες προβλέπεται αναπροσαρμογή ή αύξηση των συντάξεων, που καταβάλλονται από αυτό, κατά τρόπο διαφορετικό από τον οριζόμενο στο προηγούμενο εδάφιο ή με βάση τις ισχύουσες κάθε φορά μισθολογικές διατάξεις, καταργούνται. Αποσυνδέεται δηλ. η αναπροσαρμογή των συντάξεων των αποστράτων, από το ύψος των αντιστοίχων μισθολογικών αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών………….
    (4)Στους ήδη συνταξιούχους, ορίζεται ότι  ΔΕΝ θα υπάρξει μείωση συντάξεων. Θα γίνει ο επανυπολογισμός των συντάξεων, αλλά η διαφορά θα καλυφθεί με την «προσωπική διαφορά». Πρόκειται για το περιτύλιγμα της εύσχημης συγκάλυψης των νέων περικοπών, διαφορετικά δεν χρειάζονταν αυτή η διάταξη. (ʼρθρο 14 Αναπροσαρμογή συντάξεων-προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων)
    (5) Δυσχεραίνεται το «status» για τις συντάξεις χηρείας και μειώνεται το ποσοστό συντάξεων που τους αναλογούν………….
…. ΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ σαφές ότι δεν αποδεχόμαστε τη αντίληψη πως η ευπρέπεια  και η προσήλωσή μας στην νομιμότητα και τη θεσμική τάξη, θα πρέπει από την εκάστοτε Κυβέρνηση, να προσλαμβάνονται ως στοιχείο αδυναμίας.»