Έρχονται αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών 13-10-2015

 Έρχονται αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών 13-10-2015
Τελευταία ενημέρωση 18/10/2015

Αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, παρά το γεγονός ότι μέχρι πρότινος διαβεβαίωνε πως οι μετακινούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στις μεταφορές. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (ο μοναδικός τύπος εισιτηρίου, άλλωστε, που διατίθεται αυτή τη στιγμή) θα σκαρφαλώσει στο 1,30 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Η επιβολή της αύξησης κρίνεται αναγκαία, καθώς από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και οι μεταφορές φορολογούνται με συντελεστή 23% από 13%, δεν αναπροσαρμόστηκε το κόμιστρο και οι συγκοινωνιακές εταιρείες απορρόφησαν την αύξηση. Ωστόσο, η τραγική εικόνα των οικονομικών των εταιρειών, οι οποίες έχουν ήδη επιβαρυνθεί από την ελεύθερη μετακίνηση πολιτών που ίσχυσε με την επιβολή του ελέγχου κεφαλαίων με πάνω από 10 εκατ. ευρώ, δεν επιτρέπει τη διατήρηση της τιμής του εισιτηρίου στα σημερινά επίπεδα.

Παρά το γεγονός ότι κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διεμήνυαν ότι θα βρεθούν άλλοι πόροι για να καλύψουν τη «μαύρη τρύπα» των συγκοινωνιακών εταιρειών που δημιουργήθηκε από την αύξηση του ΦΠΑ, κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να φανεί πιστή στις δεσμεύσεις της, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι θα προσπαθήσει να διατηρήσει αμετάβλητη την τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών (μηνιαίες, ετήσιες κάρτες κ.λπ.). Σημειώνεται ότι η διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου στο 1,30 ευρώ πρόκειται να συμπαρασύρει και το μειωμένο εισιτήριο, το οποίο θα σκαρφαλώσει στα 0,65 ευρώ από 0,60 ευρώ που είναι σήμερα. «Αυτό που μπορούμε να γλιτώσουμε ώστε να κρατήσουμε σταθερές τις τιμές, δηλαδή να απορροφηθεί ο ΦΠΑ, είναι στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Σημειώνεται ότι σε συγκοινωνιακό επίπεδο καταβάλλεται διαχρονικά προσπάθεια να διατηρούν ελκυστικότερες τιμές τα μαζικά προϊόντα (κάρτες απεριορίστων διαδρομών), καθώς εξασφαλίζουν τακτική επιβατική κίνηση και ταυτόχρονη ρευστότητα στους συγκοινωνιακούς οργανισμούς. Παρ’ όλα αυτά, το στοίχημα δεν έχει κερδηθεί, καθώς οι περιστασιακοί χρήστες (όσοι χρησιμοποιούν μεμονωμένα εισιτήρια) εξακολουθούν να υπερτερούν αριθμητικά έναντι των χρηστών μαζικών προϊόντων.Διαβάστε περισσότερα πατήστε εδώ www.kathimerini.gr/834534